Saturday, 11 February 2012

di saaT aku ditalkinkn







DI SAAT AKU DITALKINKAN !!


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..
Sebak dada bila membaca....
Semoga kita insaf dan menjadi pelajaran. InsyaAllah.. .

Hari berganti hari.Keadaanku semakin tenat.Tubuhku terkaku seperti mayat di
atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku
di tempatkan di sini.Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta
ayah,lalu bertembung dengan lori balak.

Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa.Pandanganku kabur.Tidak dapat ku
pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku. Aku terasa dada ku
teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa
lagi.Derita sngguh.nafasku sesak.

Tiba-tiba tanganku di pegang kuat."Mengucap sayang,,mengucap.
.......Asyhadual lailahaillallah. ........" ucapan
itu dibisikkan ke telingaku di sertai dengan tangisan.Itu suara ibu.manusia
yang pernah mendodoikan daku semasa kecil,manusia yang pernah menyuapkan
nasi ke dalam mulutku,manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah
merotanku kerana degil.

"Bagaimana dengan keadaannya doktor?"Aku amati suara itu.Pasti itu suara
abang.Mungkin abang baru sampai. "Tenat",jawab doktor dengan ringkas. "Itu
kata doktor bang,jangan berserah kepada takdir sahaja.Kita perlu usaha".
Sudah seminggu aku terlantar di wad ini,kenapa baru sekarang abang
menjengah? datang lah ke sini,aku ingin berbicara denganmu. datanglah... ..
Tapi mataku...... .semakin gelap.Adakah aku sudah buta? Tidak!!!!Aku tidak
mahu buta.Aku masih ingin melihat dunia ini. "Sabarlah dik,banyak-banyak
ingatkan Allah."Abangkah yang bersuaraitu? Apa yang aku tanggung ini tidak
semudah yang kaulafazkan, abang.Tolonglah adikmu ini.Tolong bukakan mataku.

"Tekanan darahnya amat rendah". sayup sayap kedengaran
suara doktor.Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak. Ibu,kau hanya mampu
menangis saja.dan bila tiba saatnya,kita akan berpisah.Tapi, ibu.....aku
tidak mahu berpisah denganmu.Tolonglah ibu,selamatkan lah daku.
"Yassin..... .".bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku.Aku tahu itu
suara abang.Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu???

Apakah aku sudah menghampiri maut???????Aku takut!!!!!!! Sedetik lagi
sakaratul maut datang.Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi malaikat
maut datang.Aku di ambang sakaratul maut...... Aku semakin tegang dan
semakin sendat nafas di dada.Ketika itu,aku tidak ingat apa-apa lagi..Aku
tidak kenal sesiapa di sekelilingku. Tapi yang pastinya sekarang, aku
berdepan dengan sakaratul maut.

"Tolong ibu,tolonglah aku,
aku takut".Tapi rintihan ku tidak di pedulikan.Apa mereka
semua sudah pekak? Aku di lambung resah,gelisah dan penuh kesah.Keluhan dan
rintihan "Panas,dahaga, haus,panas. .......". tapi tiada siapa pun yang
peduli.Nenekku datang,"Nenek. ......... .". "Kau dahaga cu,kau lapar
cu,mahu air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu mahu masuk syurga,minum
air ini".

"Ibu.......".
Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya.
" Ini ibumu.Air susu ini membesarkanmu, nak.Buangkan
islam, matilah dalam agama yahudi......" .
Ayah.......kau datang ayah......." .
"Matilah dalam agama yahudi anakku.matilah dalam agama nasrani Itulah agama
yang membantu kau masuk ke syurga". "Nenek....ibu. ....ayah. .....suara kau
kah tadi??Kenapa kau berubahlaku? ?Atau suara syaitan yang ingin
memurtadkan aku?? "Mengucap sayang,mengucap. Asyhaduallailaha illallah.
.....".Ucapan
itu diajukan sekali lagi ke telingaku.Itu suara ibu.Tapi lidahku sudah
menjadi kelu.

Manusia-manusia berjubah hitam datang."Mari ikut kami". manusia-manusia
berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau,katanya" Mari ikut
kami".cahaya putih datang.datang hitam. Datang sinaran kuning.Cahaya merah
datang ."Apa ini,apa ini?.Akulah sakaratul maut.......! !!!!!". Kedinginan
menjalar,merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini
seluruh jasadku di selimuti sejuk.dan kemudian datanglah malaikat maut di
hujung kepalaku. "Hai jiwa yang keji,keluarlah dari kemurkaan Allah.......
".Aku tersentak.Roh ku berselerak di dalam tubuhku.Lalu, innalillahi
wainnailaihi rajiuun.... Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata
memandang dan menghemburlah bangkai yang sebusuk-busuknya.

Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku,seperti bau sampah
yang amat busuk. "Apa yang busuk ni?Tak adakah orang yang mengangkat sampah
ni?Ah,busuknya, hanyirnya, hancingnya. .....".

"Assalamualaikum. .....".
"Siapa yang memberi salam itu?".
"Aku".
"Kau siapa wahai pemuda???".
Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku.Aku tidak
pernah melihat orang yang sehodoh,sekotor, dan sebusuknya di dunia
ini.rambutnya yang tidak terurus,baju yang di pakai berlumut hijau,kuning,
coklat dan entah apa-apa warna lagi,dari lubang hidung,telinganya dan
mulutnya terdapat nanah dan darah pekat keluar.Tanpa di pedulikannya.
.....jijik, loya,aku rasa........ teramat loya melihatnya.

"Kau tak kenal aku?".
"Tidak,jawabku tegas.Mana mungkin aku kenal kau sehodoh
dan sejijik ini".
"Aku sahabatmu,kau yang membuat aku hari-hari".
"Bohong!".Aku menjerit sekuat hati.Biar semua penghuni wad
ini mendengarnya.
"Aku tak kenal engkau!Lebih baik kau pergi dari sini".
"Akulah amalanmu yang keji........ ..".

Aku terdiam.Aku tidak mampu berkata apa-apa teringat kini,semuanya telah
pernah ku dengar dan ku pelajari dulu.Segala dosa dan keburukan yang kita
lakukan di dunia,akan di jelmakan dalam sebagai suatu makhluk yang teramat
hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti. Oh!Tuhan,aku banyak dosa.Aku
memang lalai,cuai dan lupa dengan segala nikmat yang telah kau
kurniakan.Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas kerana Allah.Pergaulanku
bebas,tak kenal muhrim ataupun tidak.tapi itu semua telah berlalu dan dan
sudah terlambat untuk bertaubat.Apa yang aku harus lakukan!!!!! Surah
yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku.Aku melihat kaklong dan
kak ngah menangis.Aku juga lihat mata abah bengkak. Tiba-tiba badanku di
sirami air.Air apa ini?????

"Tolong....sejuk! !!!Kenapa air ini berbau air kapur barus.Tolong jangan
tekan perutku dengan kuat,sakit!! !!Kenapa ramai orang melihat aku???Aku
malu.....malu. ....malu. .....!!!! !!".
Aku di usung ke suatu ruang.Aku lihat kain putih dibentangkan. Lalu
diletakkannya aku di atas kain putih itu.kapas di bubuh di celah-celah
badanku.Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu. "Nanti,tunggu!
!jangan bungkus aku.Kenapa kalian semua buat aku macam ini?Tolong
rimas....panas. .......". Kemudian aku di letakkan di suatu sudut.Beberapa
orang termasuk tok imam menyembahyangkanku. Kelihatan ayah dan abang berada
di saf yang pertama.Tapi kenapa aku di sembahyangkan?

Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri?
Aku teringat kata-kata ustazku dahulu.
"Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan" .Dan kini
baru aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir,ruku'
,sujud dan tahiyyat. Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di
dalam kotak kayu.

Kotak apa ini?"Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah
dan abang.Aku diusung setapak demi setapak". "Al-Fatihah! "Keengaran suara
tok imam.Kelihatan ibu,kak long,kak ngah dan lain-lain mengekori di
belakang.tapi kemana dia bawanya aku?".. Nun jauh di sana,kelihatan tanah
perkuburan kampungku. "Ke situkah aku dibawanya?Tolong turunkan aku,aku
takut!!!!!!" . Setibanya di tanah perkuburan,kelihata n satu liang yang
besaiz dengan jasadku.Beberapa tangan memegangku,dan aku di turunkan ke
dalam liang itu. "Perlahan-lahan" ,aku terdengar suara tok imam
memberitahu. "Tolong keluarkan aku dari sini!Aku seram!!!".Kini aku berada
di dalam liang kedalam enam kaki.Sedikit demi sedikit pasir dan tanah
menutupiku.

"Tanah apa ini?".
"Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah".
"Innalillahiwa innailaihi rajiuuun.... ...Dari Allah kita datang,dan kepada
Allah jualah kita kembali". Kedengaran bacaan talkin dari tok
imam."Sesungguhnya mati itu benar alam barzakh itu benar,siratul mustaqim
itu benar,syurga dan neraka itu jua benar....... .".Sayup sayap aku
terdengar tok imam terus membaca talkin,tetapi makin lama makin
hilang.Pandanganku makin ,makin kabur dan terus tidak kelihatan.Tubuhku
terasa telah di timbusi sedikit demi sedikit pasir dan tanah yang di
lemparkan ke atasku.Terasa semakin gelap dan ......aku kini keseorangan.

"Nanti!Nanti! Tolong!Tolong ayah,ibu!Jangan tinggalkan aku seorang.Aku
takut!!!Gelap! !!Panas!! !Tolong !!!! THIS IS A GOOD STORY BUT THE AUTHOR
LEFT OUT ONE MOST IMPORTANT THING IN DEATH..... "SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU
ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM MENGHIRIS DAGING DAN TULANG
SERENTAK...DAN SAKITNYA HINGGA KE AKHIRAT."

mY new sIster






naMa dia SaliHAh bte mUhaMMaD
umO dia 21
dia daK DTm kaT teMPaT aKU blaJOr
hehe MUla2 aKU kNl dIa ni mASE dia DTg umH aKU LI tuDUng hehehe
aku MUla2 waT bIase Je..
laMa2 aKU aMIk dia Jd aDIK aNGkaT aKU..
dIa waLaUPun NaMPaK gaNs..
Tp dia JNIs YG loW profile,care N sweeT sGT2...
NasiB baIK la akU taK de adik LelaKI..
LaU taK daH laMa aKU Suh adIK leLaKI aKU NGurat Dia...
eH upe LaK dia NI daH berPUnYe...(abG askaR TU)
dIa NI LaIN sGt2 NGn adIK aNGkt aKU Yg laIN...
BG aKU dia TerlaLU baIK...
waLaUPUn aKU bru KNl NGN diA...
Dia caRE gile NGn aKU...
THanKs adik ..
aKaK sYG sgt KaT adik...



Wednesday, 8 February 2012

traVeL 4 jaM g PahaNg



perGHh eMG pNt seY g paHG...
jaLanYa mcm UlaR keNe paTUk..
huhuHuhu akU mcm nk MUntH dOK dalM kete...
Kiri KaNaN semUa hutaN belaNtara...
yG geraMnya BUka RadIo taK dPT cHanneL laNgsuNG..Huh...
 TP alhaMdulillaH r aKU selMT saMPi n BaLIk...
aMIn...

Saturday, 28 January 2012

mY fuTure rinGs

                
                 ejaN sy Nk cinciN mcm ni aw
                hehehe sy Nk kaMO likan untuK sy Ye...
                hehehehe

JiwaNG time



Wednesday, 18 January 2012

meNanti itu saTu penYeksaaN



seOrang insaN yanG bernaMa peremPuan duduK berTeleku di aNjung RumaH...
seTiap haRI menNanti daN terUs seOrg insAn yang berNama lelaKI taNpa mengeNal erTI puTus aSa...
beLiau memikiRkaN teNtang baGaimaNa dirinYa jiKa hidup nye taNpe lelaKI disisi nYa

suaTU maLaM saNG suaMI berkaTa "yaNG andaI hari esOK abG perGI waT selaMaNya...aBg nak aYG jGe ye Ank2 kite ye sYg" maKa saNg isterI terkejut dengaN apa yang DiperKataKan oLeh suamInya itU...
'aBg jgn La ckP begitu...saya tidaK taHU aPa akan terjaDI pde Hidup saYa jika aBG tiade disisi saYa'
saNg suamI teruS menGuncup DaHI isterINye dengaN kasIH sYg setelaH mendeNGaR luahN aTI isterinye itu.

sePerTi bIase seaWal Jam 4 PaGI sI isTErI teLaH menYiapkaN bekalaN maKaNan unTUK sI sUaMI uNtuk dI Bawa ke laUt uNtuk meNaNgkaP ikaN. hanye itu saje la YanG boleh dilaKUkaN oleH sII suAMI untuk menaNggung isTEriNya serta 3 ORg aNaK nYa yaNG MasIh KecIL.
'Syg  aBG perGI dULu ye SyG,pemERgiaN aBG ni aBg haRaP aYG daPT menJga aNaK kiTe ye sYg deNgan peNUh kasIH saYG ye' 'aBg Juga NaK miNta MaF jiKa selaMaNI aBG taK daPT meNjalaNKaN TangguNgJawaB aBG seBaGaI seOraNG sUaMI' saNg isTEri terUs meNUtuP mulUT sUaMInYa itU keraNa tidaK saNGUp MendeNgaR aPa yaNG diperkaTakaN oleH suamInya Itu. saNg isterI menaRIk tangN suaminYa laLU meNGUncuP taNgan suaMInya itu seRta berdoa AgaR suamINya itu selaMaT sepaNjaG di teNgaH2 laUtan untuk meMBeri sesUaP nasI kepada AnaK2nya itu.

sebaIK saHaje sUamInYa perGI.sI isTeri MenYiaPkaN pula maKaNaN untuK aNaK2 untUK meNGIsI daN meNgaLas PerUTnya itu. "beraS maKIN laMa MaKIn sIKIt daN haBIs,bagaImaNa UntuK haRI2 yaNG akaN daTG jika beraS sudaH haBIs? baGaImaNa aNaK2nya untuk MakaN" detik haTi isTeri apaBila melihaT beras sudaH maKIn KerinG.

saMBunGn aKaN dTg'',

Tuesday, 17 January 2012

serAm nieY




aKU aDE cite seraM nieyy...
pade maLm saBtu Yg lePas aKU g tido KT asramA paNdaN...
aKu maSE tu TaK sdeP aTI LaNGsUNg...
Nk kate Tmpat tu TaK knl aKu...
aKu posTing kaT saNe...
HUHUhhuhu seRamm niey


masE akU naiK tangGa nak naik kaT tinGkat empT tu...
BulU2 aKU seMua terase TernaIK... TerMasuk la tUuut...
aKU pe LG Wt paNdaI je la....
sTep By sTep aku naIk anaK tangga...
aku beraNIkaN diri tUK tOleH kanan Kiri dePN belaKaNg...
seraMMnyeee...


tetIbe aKU rase Bende Tu MakIN dekat
dekaT dekaT dekaT dekaT....
pergggHHH daH seraM niiiieee
paStu Aku dGR taPaK kaKI kaT beLakanG aKU...
TaP taP taP  tap taP taP...
seTaPaK deMI seTapaK dia MaKIN dekT...


perggghh SEraM nieY..
aKU pe LG Bce La dOa YG aKU iNGt....
hUhuhuhU maKIn deKaT je BUnyi Tu,,,
aKU rase Mcm NK TErkeNciNG kaT taNGGa tu...
mUlUt aKU macM terKUnci seY....
seraMM nieYYY...


Nak PendeKan cITe...
bende TU maKIn laMa maKIn dekaT..
dekaT dekT dekat..
Menunjukkan MUkaNYa yaNG hodOH laGI bUruK...


pAstu...
PasTU 
PasTU 
maKhluk
MakhluK
MakHluk


tu berkaTe








"weeeeiiiii BanGUn la dH maGHrib'




peRGGGhh MImPi rupenYa......
hehehhehe


thaKs BC hehehehe

Saturday, 14 January 2012

aLhaMdulillaH




aLhamdulillaH aKhirnya Allah menDEngaR doaKu...
aKU meNUggu terUs menUggu aKhirnYa...
aLLaH teLaH meNGemBalIkan Dia kepAda ku...

Friday, 13 January 2012

mY loVe For eveR


me N you

 bahagia SelaManya


eijaN n eika










buDx poYOs2



saHabaT selaMaNya
akU ,adah zUe n ieka


me N dik Lin 

zaI me n dIk Fae

tenTG diRI ku



TanggaL 13 0gos 1989 aku TelaH dilaHIrkaN  di satu tEmpat yanG di PanggiL benUt...
ala Benut Tu kaT poNtiaN lor... aKU diBeri nama  NoraFiqaH bte JUnaidek hehe cdP taK naMa ku itu...^^
sKolaH rendaH aKu sKOlaH kaT sek keb Sri BenuT saMpaI daRjaH 6....KaLO kORg NK taU aN...masE kaT sKOlaH aN aKU deGIL sGT2 hehehe Nk cite MLs NK g sKOlaH...inGt laGI aBaH akU li kaN akU basikaL semata2 suh aku g skolah heheh...
NK taK Nk tpaKse g skolaH la hehehehe..
eH aKU saMbung nexT time r...
NK wt asgmenT lak...
^^ ^^.

Thursday, 12 January 2012

thaNKs awak






CoMel Ker











sYg selamanYe

iNsaN pertamA didaLaM hatikU

sAffrizaN @ejaN

saLam jUmaat

aKu MenCIntaI diRI mu Lebh daRI aPa PUn syG...
di Kala Aku dUDuk terMenuNG ....
memaNdaNG keINdahaN cIPtaAn IlaHi...
aKU teLaH diKejUTkaN denGan Berite YanG menGAtaKAn eNkau kemLAngN..
JIkA engkaU iNGin taHU apa PerasAAn Ku ketIka itu...
Aku suNGguh tErkejUT seHInGGa meNjerit...
aKU cube MeNGhuBungi TElefOn bimBit kamO...
TetaPI gaGaL untUk dihuBUngi...
aKU beraSE seperti duniA ku geLaP sekeTIke....
daLaM haTIku hanYe berdOa aGAr enGkaU selaMat daRIpade sebaRanG kemUNgkinan yaNG berlaKU...
aKu Terus menekaN daN mendaIL teleFOn bimBIt kamO...
aKHirnYe AlhaMdullilaH ...
aKU daPat juge MendeNgar suaRa kamo...
aKaN tetaPI...
KaU menGhaLanG aKU untuk melaWaT kaMO...
deNGan aLasaN tIdaK maHU aKU RisaU denGan keaAdaN kaMO yaNG terlantr di HospitaL poNtian...
aKU inGIn melawT kamO ...
tp kamO tetaP berkeRas tidak membenarKN akU melaWat diri Mu...
aPa kan daya jike EnGaKU tIdaK meNgiziNkan ku...
aKU cUme Leh BerdoA daN terus Berdoa..
aGaR engKau puliH sepenUHnya sayAng...

haTiku hanYe unTUk kamO sYG

kedTgn kaMo daLaM hidUp sY  mwnGUbH HiduP ku YanG selaMa NI  haNye GelaP  taNpe cINte SEjaTI...
seTiaP kali aKU seleSaI sOlT aKU senTiase berDoa AGar hUbuNgN KiTE SEnTIASE hEpy DAn TiadE Pe YG leH menGguGat HubUngan Kite sYg...
aKU sedIa MenerIme aPa JUa kesaLHaN daN kesilaPn YanG enGkaU perNH laKUkaN PaDa sUatu ketIka daHUlu...
HanYe maUT dapT memisaHKan KIte SYg