Wednesday 18 January 2012

meNanti itu saTu penYeksaaN



seOrang insaN yanG bernaMa peremPuan duduK berTeleku di aNjung RumaH...
seTiap haRI menNanti daN terUs seOrg insAn yang berNama lelaKI taNpa mengeNal erTI puTus aSa...
beLiau memikiRkaN teNtang baGaimaNa dirinYa jiKa hidup nye taNpe lelaKI disisi nYa

suaTU maLaM saNG suaMI berkaTa "yaNG andaI hari esOK abG perGI waT selaMaNya...aBg nak aYG jGe ye Ank2 kite ye sYg" maKa saNg isterI terkejut dengaN apa yang DiperKataKan oLeh suamInya itU...
'aBg jgn La ckP begitu...saya tidaK taHU aPa akan terjaDI pde Hidup saYa jika aBG tiade disisi saYa'
saNg suamI teruS menGuncup DaHI isterINye dengaN kasIH sYg setelaH mendeNGaR luahN aTI isterinye itu.

sePerTi bIase seaWal Jam 4 PaGI sI isTErI teLaH menYiapkaN bekalaN maKaNan unTUK sI sUaMI uNtuk dI Bawa ke laUt uNtuk meNaNgkaP ikaN. hanye itu saje la YanG boleh dilaKUkaN oleH sII suAMI untuk menaNggung isTEriNya serta 3 ORg aNaK nYa yaNG MasIh KecIL.
'Syg  aBG perGI dULu ye SyG,pemERgiaN aBG ni aBg haRaP aYG daPT menJga aNaK kiTe ye sYg deNgan peNUh kasIH saYG ye' 'aBg Juga NaK miNta MaF jiKa selaMaNI aBG taK daPT meNjalaNKaN TangguNgJawaB aBG seBaGaI seOraNG sUaMI' saNg isTEri terUs meNUtuP mulUT sUaMInYa itU keraNa tidaK saNGUp MendeNgaR aPa yaNG diperkaTakaN oleH suamInya Itu. saNg isterI menaRIk tangN suaminYa laLU meNGUncuP taNgan suaMInya itu seRta berdoa AgaR suamINya itu selaMaT sepaNjaG di teNgaH2 laUtan untuk meMBeri sesUaP nasI kepada AnaK2nya itu.

sebaIK saHaje sUamInYa perGI.sI isTeri MenYiaPkaN pula maKaNaN untuK aNaK2 untUK meNGIsI daN meNgaLas PerUTnya itu. "beraS maKIN laMa MaKIn sIKIt daN haBIs,bagaImaNa UntuK haRI2 yaNG akaN daTG jika beraS sudaH haBIs? baGaImaNa aNaK2nya untuk MakaN" detik haTi isTeri apaBila melihaT beras sudaH maKIn KerinG.

saMBunGn aKaN dTg'',

No comments:

Post a Comment